Plugg plugg plugg

2013



 
 
Har inte haft tid eller ork till att blogga på ett litet tag nu, just för det händer så mycket i skolan och allmänt. Men ska ta tag i det mycket bättre nu igen, det gäller bara att planera lite bättre vilket jag är så fruktansvärt dålig på. Sitter iallafall just nu och jobbar med mitt stora arbete om Indonesien, vilket är riktigt svårt eftersom det mesta av det jag ska ta reda på endast går att hitta på engelska, vilket är ganska jobbigt när man inte ens förstår vad de svenska orden/begreppen betyder. Har tappat räkningen på hur många gånger jag har ställt mig frågan "Fick jag lov att ta ett sådant svårt land?" och att det ska in på måndag (egentligen fredag) gör det hela inte så mycket bättre. Hur bär jag mig åt för att kunna skriva på alla kriterier då? Jo, jag översätter det svenska ordet till det engelska, googlar det ordet + Indonesia, sedan skriver jag något på svenska utifrån det engelska som jag tycker låter bra, utan att ha någon som helst aning om det faktiskt är det jag ska ta reda på. Men det blir bra, skriver iallafall något vilket lär vara bättre än ingenting.
 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?