Fucking Deadheads

2013



En artikel om projektet hittar du HÄR!
 
Men tanke på att det precis varit (samt fortfarande är i stort sätt) Halloween så tänkte jag att ett inlägg som det här är ganska så passande?! För ungefär ett år sedan skulle jag tro, hittade jag en annons på en castingsida som lät alldeles för intressant för att bara undvika. Jag kollade in annonsen och blev intresserad på direkten, upplägget samt planeringen för det hela projektet lät helt fantastiskt - så jag sökte till det med mitt CV på direkten. Någon månad senare fick jag ett mail av dem, att de var intresserade av mig och hade hittat uppgiter till mig i deras projekt - och självklart var jag på!
 
Inspelningen för mina scener varade en dag i början av sommarlovet, ute i Vallentuna som ligger en bit utanför Stockholm! Jag spelar under som sagt några scener en hälften människa/hälften zombie person, med andra ord - en människa som "zombie-diagnosen" inte riktigt har brytit ut för eftersom hon precis har varit på nattklubb, men blivit biten på vägen hem därifrån. Hon är en sexig, listig och smart person/zombie och när det är dags för att anfalla, är allt hon tänker på att anfalla listigt, döda och äta.
 
Inspelningen var bland de roligaste jag någonsin varit på och det var otroligt kul att verkligen få leva sig in i rollen och ge gärnet. Filmteamet måste jag säga var det bästa jag någonsin jobbat med, just för all den possitiva energin, all beröm och till sist men inte minst, glädjen under dagen. Jag tror verkligen på det här filmteamet och projektet, att det kommer gå riktigt bra för båda dem. Som det ser ut nu kommer filmen att komma i början av 2014 och då gå att streama online (men en trailer kommer att släppas innan) och sedan är en dokumentär om projektet också under arbete!
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?