Är det bara jag?

2014



 
Jag visste inte först om det bara var inbillning eller om det faktiskt var så det låg till, men idag fick jag höra att jag inte var ensam om att känna precis så - vilket var riktigt intressant eftersom det var som om orden skulle kommit direkt ur min egen mun.
 
Jag går igenom något riktigt tungt just nu och har gjort det ett tag. Under de senaste månaderna har det känts som om jag har mognat en hel del och då menar jag inte normal mognad som sker under åren som går - utan en mognad som kommit ganska snabbt, speciellt inom vissa områden. Började fundera förut om det var möjligt att det fanns något samband mellan det? En traumatisk händelse och en plötsligt kommande mognad? Idag när jag fick höra om en liknande händelse och känsla från en person, var det tillräckligt med fakta enligt mig för att inse att det faktiskt var så som jag tänkte. Ett samband. 
 
Jag antar att det är så, när man går igenom något riktigt tungt och man behöver tänka annorlunda, anpassa sig själv ibland, ta mer ansvar, vara starkare som person, hantera andra sorters problem, kommunicera på ett annat sätt och klara sig på egen hand gällande en hel del saker - då mognar man på ett sätt man annars inte skulle göra. Har jag rätt? Jag känner iallafall att jag har mognat på ett sätt jag annars inte skule gjort, vilket har lett till att en del människor jag tidigare umgåtts med plötsligt känns tio år yngre än mig själv och alldeles för barnsliga - det är nog det som känns av mest vilket såklart är ganska drygt ibland. Det känns så väl att jag inte passar in alls bland folk som jag tidigare passat in med helt okej. Min syn på en hel del olika saker har även ändrats totalt och jag tänker på ett helt annat sätt gällande så många olika saker. Allt det har skett på bara några månader. 
 
Är jag ensam om att känna såhär? Eller finns det fler där ute som känner/har känt precis likadant?
 



Amanda Engkvist

http://amandaengkvist.blogg.se

Åh, känner också så faktiskt! Trodde jag var ensam om det! Riktigt skönt att veta att det finns någon mer! Kram på dig

Svar: Håller verkligen med dig - så skönt att höra att det finns någon mer när man från början trodde man var ensam om det! Stor kram!
Elin Sinders







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?