Visste du att?

2014



                  Bilder från WeHeartIt
 
Kom in på en sida med en hel del olika "facts" som jag såklart fastande vid och bläddrade runt bland ett bra tag. En del av sakerna har jag provat förut, som faktiskt också har funkat. Sedan kommer såklart frågan om hur mycket av allt som faktiskt är sant?
  • Vill du ha lättare att vakna tidigt på morgonen? Drick ett glas kallt vatten innan du går och lägger dig.
  • Har du ont i halsen? Ät några marsmallows.
  • Har du svårt att somna? Blinka snabbt i en minut.
  • Gula tänder? Gnugga insidan av ett bananskal mot dem.
  • Problem med finnar? Ha på tandkräm på dem över natten.
  • Få bort permanent penna från väggar/bord? Ha på tandkräm eller hårspray och gnugga.
  • Det är bättre att skriva prov när man är hungrig eftersom det får en att bli mer koncentrerad.
  • Om du använder din telefon medan den laddas försämras batteriet på den.
Det här med den permanenta pennar och tandkrämblinka snabbt tills man somnar, vara hungrig under prov, använda tandkräm mot finnar - allt det funkar utmärkt enligt mig. Jag har även börjat med att inte använda telefonen medan den är på laddning, vilket hittills funkar bra. På 1 1/2 månad är telefonens batteritid fortfarande riktigt bra, så jag ska självklart fortsätta att köra på det och se om det verkligen funkar under längre perioder.
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?