Wrap med tonfiskröra

2014



 
Jag har inte varit här på ett bra tag nu, men det är för att det hänt lite andra saker som helt enkelt var viktigare att fokusera på. Hur som helst, idag skulle skolan normalt ha börjat - men eftersom vasaloppsåkarna sover i vår skola så blir vi lediga en dag extra under sportlovet. Min lunch idag bestod av wrap med tonfiskröra, som helt klart har blivit en favorit på sistone. Det är väldigt enkelt att göra och är både nyttigt och gott - hur bra?!
 
Till wrapen behövs: 
  • 2 äggvitor
  • 2 ½ msk valfritt mjöl (havremjöl, grahamsmjöl, vetemjöl)
  • 1 krm salt
Börja med att vispa äggvitorna till ett vit skum, tilsätt sedan mjölet och saltet. Häll sedan ut smeten i en cirkel (inte för tjock och inte för tunn utan lagom) på ett bakplåtspapper och grädda det inne i ugnen på 200 grader. 
 
Till tonfiskröran behövs:
  • 1/2-1 burk tonfisk
  • 1 dl keso
  • 1 msk tomatpure
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • Salt, peppar och andra kryddor efter smak
Blanda ihop det till en röra som du sedan använder att fylla din wrap med. Jag gjorde även en skål med grönsaker, då jag använde rödlök, tomat, ruccola och gurka - som blev en perfekt blandning enligt mig. På det gjorde jag även en liten guaccamole av en avokado, som jag sedan kryddade med lite salt och peppar. 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?