Twisted

2013



 
 
  
 
Har de senaste veckorna blivit helt fast vid en serie vid namn "Twisted" - en amerikansk drama mystery-thriller tv-serie som hade premiär i mars på amerikansk tv. Serien fokuserar iallafall på sexton-årige Danny Desai, som dödade hans faster när han var elva år. Efter att ha tillbringat fem år i ungdomsfängelse, släppts han nu fri och återvänder till sin hemstad för Green Grove, New York. Medan han försöker återuppväcka gammal vänskap, klara av alla utmanade stunder bland sina dömande kamrater i och utanför skolan, leva i en stad där varenda människa vet vad han har gjort, blir Danny huvudmisstänkt i mordet på en klasskamrat. När han inser att staden inte bryr sig om själva sanningen utan bara vill se just honom bli dömd, blir Danny besluten att rentvå sitt namn. Samtidigt som allt det pågår måste han hålla sin hemlighet han aldrig har berättat för någon: anledningen till varför han dödade sin faster.
 
Personligen så tycker jag att det är en riktigt bra serie, väldigt spännande, det händer saker hela tiden, duktiga skådespelare och ja - man fastnar verkligen i den. Det är väldigt lätt att komma in i den, redan efter 2-3 avsnitt kändes det som att jag hade gjort det. Det känns dock som att den går ganska fort framåt, men eftersom det redan är planerat för en säsong 2 så antar jag att mitt tycke om det kommer att ändras ganska så snart och nu när jag tänker efter ordentligt har det redan börjat att göra det lite smått sedan jag såg det senaste avsnittet som är ute. Har vetat om serien sedan i vintras/våras just för att min kompis där borta i LA som jag spenderade många dagar med när jag själv besökte drömmarnas stad förra året, spelar rollen som Phoebe Daly i serien vilket hon gör riktigt bra. My drama-queen. Har sedan ett bra tag tillbaka lovat henne att kolla in serien och är verkligen glad att jag gjorde det tillslut eftersom jag har blivit totalt fast i den och - hur kul är det inte att börja kolla på en serie från start?!

Det har hittills kommit ut 9 avsnitt på 1a säsongen och redan imorgon kommer avsnitt nummer 10 faktiskt! Har du lust att börja kolla? Om du klickar här kommer du till en riktigt bra sida du kan kolla online, ingen reklam samt otroligt bra kvalité på både bild och ljud. Ni som redan kollat in serien, vad tycker ni om den?
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?