"You are stronger than you think"

2013



(bild från weheartit.com)

Idag har jag mest legat och funderat, det var inte för ens sent på eftermiddagen som jag tog mig upp ur sängen och ut ur rummet faktiskt. Kom fram till att alla dessa små problem man haft, säkert flera som gjort att man kommit i bråk/blivit arg på sina föräldrar, är helt onödiga. Kan slå vad om att jag inte är ensam om att ha blivit arg på någon av dem bara för att.. ja, vad ska vi ta som exempel, inte fått åka iväg på vissa saker så som en konsert eller liknande. Visserligen var det för något år sedan det hände ganska ofta, men det har fortfarande hänt och som jag känner just nu var det riktigt onödigt. Det absoluta rätta skulle varit att acceptera svaret "nej" och inte reagera på det viset, att bli arg för ett svar som löd annat än "ja"
 
Just då kändes det som världens största problem, och det förstår jag - har man inte upplevt direkt större problem än det så är det självklart att det känns så. Under det här året har jag fått det man faktiskt kan kalla problem att handskas med, vilket såklart känns så mycket negativt det bara kan bli. Om man ska försöka se något positivt i det hela, så är det inte för ens nu jag har insett massor av saker jag annars aldrig riktigt skulle gjort.

En av de sakerna är att om man inte har en frisk familj, så är det omöjligt att vara glad fullt ut gällande saker som man annars skulle varit överlycklig för. Just därför ska man spendera massor av tid med sin familj ibland med, bara vara glad och tacksam att man har dem - för ibland kan saker och tillstånd förändras ganska snabbt. En annan sak är att även fast man känner sig så svag att man skulle kunna försvinna bort från jorden vilken sekund som helst, så orkar man ändå lite till - man är starkare än vad man tror. Yttligare en sak till är att man inser väldigt snabbt vilka vänner man har som är äkta. De vänner som finns där genom allt, även fast du är allra längst ner på botten och inte på topp som du tidigare har varit under vänskapen - de är mer än guld värda. Det är sådana vänner man ska vara rädd om och vara glad över att man har. 




Helena

http://www.healthbyhelena.com

<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Elin Sinders







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?