Always have the highest bar for yourself.

2014



 
"Always have the highest bar for yourself. Wake up everyday and no matter how crappy you feel, want to change something for the better. Do something that makes someone happy. Create something that inspires someone. Be someone's light when they are hopeless." - Dave Grohl
 
Det där citatet fick mig verkligen att tänka efter lite, ganska så mycket också - om jag nu ska jämföra med vanligtvis när jag ser ett citat som dyker upp inne på internet. Jag slår vad om att det är flera där ute som har något som trycker på er när vaknar upp? Eller? Det kan såklart vara både saker som är svårlösta eller saker som inte går att lösa alls och vad gör man då egentligen för att må bättre? Jo - man gör någonting som får någon annan att bli riktigt glad, inspirerad eller stark. Jag vet inte hur det är med er, men det finns inget annat som får mig att må så bra som när jag kan göra någon annan glad, inspirerad eller stark. Det spelar ingen roll hur jag än mår, utan jag ser alltid till att mina vänner mår bra i första hand - för det får mig automatiskt att må bra.
 
Med andra ord, vakna upp och ta dig igenom dagen hur du än mår - gör någonting för någon annan som kanske känner likadant eller som bara förtjänar att må lite extra mycket bra. Du sprider glädje både till den personen och dig själv genom att göra så. ♥
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?