Homemade sushi

2014



 
Direkt efter jobbet i fredags så drog jag iväg mot Hanna för att sedan spendera fredagen till lördagen hemma hos henne. Vi hade sedan ett bra tag tillbaka planerat att göra hemmagjord sushi, så det första vi gjorde när jag kom fram var att köpa ingredienser till det - vilket var riktigt roligt. Det var ganska så lätt att göra, lättare än vad jag trodde - trots att det tog väldigt lång tid. Jag vet inte hur vi beräknande allt det här, men tro det eller ej - det blev totalt 93 bitar sushi?! Haha! Vi båda åt tills vi mådde illa och mer än så kunde vi inte göra, utan vi fick fylla hela hennes kylskåp med det som blev över och låta det bli 1 veckas matlådor eller liknande. 
 
Tog en liten sovmorgon idag, eller ja - vaknade utvilad efter att bara deckat igår? Kommer inte ens ihåg att jag var påväg att somna? Hur som helst, drog in till stan lite efter lunch för att sedan gå och ta första sprutan med vaccin mot hepatit A&B. Det är så bra att det finns drop-in mottagningar här, så mycket enklare än hemma där det måste bokas tid och allt. Efter det träffade jag upp Biw en sväng inne i Gallerian vilket var så himla roligt eftersom jag saknat den människan som bara den - tror det nästan var 1 år sedan vi sågs innan dess?! Senare drog jag iväg till Ikea för att hålla Khande sällskap där under eftermiddag/kvällen då det i stort sätt var helt dött där inne (inte så konstigt med tanke på vädret) så det blev lite VM fotboll och chips till och från där inne!
 
Nu ska jag spendera kvällen ute på balkongen eftersom det fortfarande är så pass varmt ute. Det måste vara bland det bästa att göra när man bara ska ta det lungt, spendera kvällar på balkongen?! ♥
 



MATILDA

http://matildays.se

så gott :D







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?