En ideellt pärlande hjälte

2014



Armband som pärlas av riktiga hjältar, som man inte kan köpa för många av
 
Igår var det återigen pärldag för UngCancer, som jag dessutom var schemalagd på att arbeta - så min helg spenderades i Stockholm. Jag åkte ner redan i fredags efter skolan, umgicks med Khande och Khnaw på lördagen och som sagt, jobbade på söndagen. Det var otroligt mycket folk som kom den här gången, redan 30 minuter innan öppning var kön utanför så lång att det inte gick att se något slut?! Det gör mig så otroligt glad att se folk vara så pass positiva till något som det här!
 
Något som jag anser är otroligt bra, är att under dessa pärldagar ses inte cancer som ett tabubelagt ord - vilket det gör annars i dagens samhälle. Vad det ses som? Jo, som vilket ord som helst. Det är fritt fram att prata om det, fritt fram att ställa frågor och fritt fram att visa känslor. Det finns en hel drös underbara människor jag har pratat med under dessa pärldagar, som kanske inte bara är ute för att pärla - utan även för att prata. Det finns inget som får mig att må så bra, som när jag kan få andra att må bra - så ett volontärjobb som det här är bland det bästa jag någonsin har tagit på mig.
 
Vill du också komma och pärla, fika och umgås? I höst/vinter kommer vi att pärla på hotell Radisson Blu Waterfront, som ligger precis bredvid Centralstationen i Stockholm.
  • Söndag den 2a november klockan 12.00-16.00
  • Söndag den 16e november klockan 12.00-16.00
  • Söndag den 30e november klockan 12.00-16.00
  • Söndag den 14e december klockan 12.00-16.00
Jag kommer att arbeta den 30e novemer och den 14e december, så bor du/befinner du dig i Stockhom någon gång under dessa datum är bara att dyka upp!
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?