Sneakers, Bronx

2014



Sneakers, Bronx
 

Beställde för några dagar sedan hem ett par sneakers från Bronx, då jag ganska länge funderat på ett göra det nu. Det stod mellan dessa och en ljusare variant, men besämde mig ganska snabbt för dessa då jag tycker de passar bäst nu till hösten - eller vad säger ni?! Eller ja, höst och höst - idag kom första riktiga snön hos oss vilket resulterade till att gräsmattor och hustak numera är vita. Just nu ser jag det bara positivt, allt blir genast blir så mycket mysigare med snö - men lär antagligen tröttna längre fram!
 
Idag var skolan (långt ifrån alla dock) iväg till Högskolan Dalarna för ett studiebesök, där vi fick lyssna på olika kurser och så vidare - se vad allt innebär. Jag har inga planer på att studera i Dalarna och har aldrig riktigt haft heller, men tänkte att det var bra att åka på just för att se vad som fanns. När det kommer till att studera och jobba nu efter studenten är det Stockhom jag satsar på. Jag hade planerat att lyssna på informationen kring kurserna om eventmanagement, men som av någon anledning inte togs upp? Hur som helst, av det som vi lyssnade på så lockade "PAL" (där man bland annat läser retorik, ledarskap och samarbete, organisationsutveckling mm) och "Detaljhandelsprogrammet" (där man kan bli bland annat butikschef, huvudkontorschef) mig mest. Jag har inga planer på att börja studera direkt efter gymnasiet, utan min plan är att jobba något år innan dess så att jag hinner bestämma mig helt och hållet. Jag är även riktigt sugen på att åka iväg som AU-pair ett år eller studera utomlands, då med någon form av eventmanagement som huvudämne. Hur tänker ni göra? Någon som har lagt upp en bra plan inför livet efter studenten?
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?