#tillsammansgörviskillnad

2014



 
Som jag nämnde senast, så bar det iväg till Stockholm en liten sväng över helgen. På lördagen iallafall, så hann jag först med lite plugg och sedan vidare för att umgås med Khande några timmar. Heron City, Ikea's pizzor, bilturer, isbjörnskoftor, tivoli.. listan rullar på! Efter det mötte jag upp Anna för en sen middag inne på Vapiano och därefter för att ta oss in på Debaser (20-årsgränsen var ett litet hot) eftersom The Royal Concept spelade där den dagen - vilket vi lyckades med! Med andra ord, det blev en riktigt bra lördag tillsammans med fina vänner för min del!
 
Hur som helst, nu till söndagen. Som ni har märkt har jag äntligen börjat klara av att prata offentligt om mammas fiende, bröstcancern - vilket jag har haft väldigt svårt med innan. Det hela slog mig att jag nu äntligen kunde börja använda min erfarenhet, mina historier och händelser till något bra, istället för att bara tränga bort allt hela tiden. Jag skrev ett långt mail till UngCancer om hur intresserad jag var att börja arbeta som volontär under deras pärldagar i Stockholm - för att vara ett ansikte utåt för drabbade, anhöriga och insamlingen till framtida forskning. Inte många dagar efter det fick jag tillbaka ett väldigt fint mejl om att jag var otroligt välkommen till att göra det och blev uppbokad på utbildning och provarbetsdag som varade i söndags. Hur dagen var? Det har aldrig känts så bra att jobba, alla positiva människor som fanns där tillsammans med världens energi gjorde att jag kunde somna med ett stort leende på läpparna. #tillsammansgörviskillnad 
 



Helena

http://www.healthbyhelena.com

Jag är så stolt över dig kusin! Vi ses garanterat många söndagar framöver!❤️ Kram!







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?