2015

2015



 Bilder från google
 
Det har redan gått halva månaden av 2015's första månad och jag vet inte med er, men är inte det lite smått läskigt på något vis? Att tiden går så otroligt fort? Jo, det är det. Hur som helst, satte ihop ett litet snabbt kollage på några händelser jag inte annat kan än att se fram emot något så otroligt mycket det här året. 
  •  Ta studenten. Hur härligt kommer det inte vara att äntligen få ta studenten? Efter alla dessa år i skolan? Jag vet att många påstår att gymnasiet är den bästa tiden, men nej - det skulle jag inte påstå. Tre avklarade år från den samhällsvetenskapliga linjen kommer kännas otroligt skönt att bära med sig.
  • Summerburst. Jag lyckades för några veckor sedan vinna biljetter till Summerburst genom mitt ena jobb (där jag eventarbetar) vilket var väldigt roligt att få göra - tack så mycket återigen! Jag är otroligt taggad och känner att det kommer bli ytterliggare en bra avslutning (utöver allt som har med studenten att göra) från skolan.
  • 1989 World Tour - Amsterdam. Bara två veckor efter studenten så åker jag iväg till Amsterdam tillsammans med min syster och min vän Tonja, för att se Taylor under hennes 1989 världsturné. Jag måste nog erkänna att jag ser fram emot det här lika mycket som att ta studenten, om inte mer. Det kommer att bli min tredje konsert (samt turné) av Taylor som jag kommer att gå på vilket bara det gör det så otroligt speciellt. Att dessutom få åka tillsammans med min kära syster samt min fina vän som jag lärde känna tack vare Taylor för flera år sedan (och gick på förra turnén med!) gör det hela så mycket bättre. 
  • British Summer Time - Hyde Park, London - 1989 World Tour. Några dagar efter konserten i Amsterdam, kommer jag och min syster flyga vidare till London för gå på BST där Taylor återigen kommer uppträda, som tillhör ett av alla stopp under hennes världsturné. Till skillnad från Amsterdam, så kommer det här vara utomhus och ha en otroligt stor publik. Vi lyckades få tag på "priority tickets" vilket innebär att vi kommer att få gå in före alla andra, få så kallade "lanyards", ha en speciell egen sektion precis bredvid scenen samt ha tillgång till toaletter - vilket känns otroligt skönt. Jag kommer dessutom äntligen få träffa min vän Rachel igen (som bor där borta) och då kommer det att vara 1 1/2 år sedan vi sågs senast - på Taylor's RED turné i London förra året. Galet bra?!
  • Stockholm. Något jag verkligen hoppas på att få göra redan nu till sommaren, är att lyckas flytta till Stockholm. Jag har sedan flera år tillbaka drömt om att få bo där permanent, då jag har allt för många underbara vänner borta i den staden, tillgång till mina drömjobb och möjligheter som inte finns här i min lilla stad/by överhuvudtaget. Efter att spenderat hela mina sommar där nere var jag övertygad. Hur som helst, jag måste först och främst hitta en lägenhet, samtidigt som jag måste hitta ett fast heltidsjobb - men båda dessa saker bör egentligen ske samtidigt om det ska gå att gå vidare om ni förstår. Men det löser förhoppningsvis sig, så länge jag börjar i tid.
  • Drömmar. Det finns väl egentligen inte så mycket att säga mer än att nu finns det ingenting som stoppar mig från att följa min drömmar. Jag kan välja att starta ett så kallat nytt kapitel när jag än vill och det finns inget förutom mig själv som kan sätta hinder för det. Jag har så otroligt många mål och planer inför framtiden att jag omöjligt skulle kunna rada upp dem här och nu, men det får bli att behålla dem i huvudet för tillfället tills jag får en lite bättre struktur över dem.
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?