3 months later

2015



 Kaffedrickande i min fina 'to go' mugg jag införskaffade mig i London förra året
 
Det var ett tag sedan (ett bra tag sedan) jag gav något form av teckten här på, vilket jag förmodar enbart har med tiden att göra. Men hur som, bättre sent än aldrig antar jag?! Sedan studenten togs, har jag hunnit med en hel del och har inte haft många dagar som inte har haft något inplanerat - vilket känns riktigt bra, då 'stillastående' dagar inte riktigt är min grej så att säga. Det kommer att komma upp flera inlägg gällande allt som har hänt under dagarna framöver, men som en liten överblick så länge:
 
Juni
Det började med att studenten togs (vilket det senaste inlägget handlade om) och en vecka senare, bar det av till Amsterdam tillsammans med Ellinor och Tonja för Taylor's 1989 World Tour konsert där. Dagen därefter, flög jag och Ellinor vidare till London, för att spendera 10 dagar där med ytterligare en konsert av Taylor's 1989 World Tour som huvudfokus. Spenderade även väldigt mycket tid tillsammans med mina vänner där borta, både vänner från England över, Sverige och Tyskland, som alla var i London av samma anledning.
 
Juli
Första dagen av juli spenderades på Arlanda, andra dagen av juli spenderades på nya arbetsplatsen vill säga, första dagen på KappAhl drog igång så fort jag kom hem till Sverige igen. I mitten av månaden, kom min kompis från LA, Brittany (som jag inte hade träffat sedan jag själv var i LA, februari/mars 2012?!), och hälsade på mig här hemma. Månaden ut, bestod inte av så mycket annat än jobb. 
 
Augusti
Sista halva månaden som 18-åring spenderas på KappAhl och likaså min första dag som 19-åring, men eftersom det är cirka världens bästa arbetsplats hade jag inget emot att spendera födelsedagen med att jobba, inte alls. Dagen efter min födelsedag, bar det återigen iväg till Arlanda för att spendera natten där, och sedan fara vidare till Tyskland för att hälsa på Leonie. Tillsammans, flög vi senare till London och sedan med hjälp av coaches vidare till Southampton, för att överraska Chloe. Några dagar senare, bar det iväg tillbaka till Tyskland, för ytterligare några dagar där, och resterande dagar i slutet av månaden spenderades i Stockholm.
 
September (aka nu)
Månaden började med väldigt mycket jobbigt framtidstänkande, vad/hur/när jag ska göra allt som på något vis vill hinnas med i mitt liv? Hur ska det prioriteras? Vad är värt att satsa på? Vilken ording borde allt ske? Utöver det, bestod/består månaden av jobb hos KappAhl, Ur&Penn (som jag efter en intervju hos dem för två veckor sedan var, fick jobbet) och hos OneMotion, med mina eventjobb. Trivs som fisken i vattnet. 
 
....och så har månaderna sedan senast sett ut och gällande hur dem förmodligen kommer att se ut framöver, mer om det senare - har kommit på mig själv att inte stressa gällande framtiden, utan att tänka efter och ta den tid som krävs till det jag verkligen vill nå. Don't think about what can happen in a month. Don't think about what can happen in a year. Just focus on the 24 hours in front of you and do what you can to get closer to where you want to be. 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?