8 questions about 2015

2016



....today
 
Innan 2016 drar igång ordenligt, vill säga - när några veckor har gått, tänkte jag svara på dessa tänkvärda frågor kring det gågna året (jäklar vad gammal jag lät) som jag hittade inne på BuzzFeed (varav därför engelskan) - så frågorna blir på engelska, svaren blir på svenska: 
 
1. What did you do this year that you’re proud of?
Jag tog studenten och gick ut med toppbra betyg trots allt elende jag varit med om under mina år på gymnasiet - så det är jag riktigt stolt och glad över. 

2. Who did you meet this year that inspired you?
"Taylor Swift" hade jag velat skriva här, men det hände inte under det 7e året heller, så hoppas på att jag får skriva det nästa gång istället, att det hände under 8e året aka 2016, vill säga. Nej men annars måste jag nog säga ett flertal nya vänner jag fann under 2015, otroligt visa och inspirerande - ni vet säkert vem ni är. 
 
3. What did you read that you think bettered you?
Well, till en början var det enbart något jag läste - sedan såg jag video av det - och efter det hörde/såg jag det live med mina egna öron/ögon, twice, vill säga: Taylor's så kallade "Clean speech" som hon körde under hennes turné vid varje show, innan hennes låt Clean
 
"...or you feel like you don’t know where you’re supposed to go with your life, or you just went through the most horrible sense of rejection, because someone, you know, spread a rumor about you that wasn’t true. You’re seeing all these angles of your own life, and then you compare it to other people’s lives when you don’t see what they’re going through, you just see the good parts of what they’re going through, am I right? And so, I say to you, when you start to compare yourselves to other people, please change the channel in your mind to something else, because I think that when it comes to how we see ourselves, other people are really mean, but we’re really mean to ourselves and so it’s easy to get confused, and we you do get confused and you start feeling like you’re not special, or you’re not different, or you have nothing important to say. We all feel like that sometimes, but what I want you to right now is, if there’s one thing you remember from tonight, remember what I’m about to say. You need to look into the mirror in the morning and not tell yourself that you’re not special, or you’re not good enough, you’re not pretty, or you’re not awesome. I’m gonna tell you right now the things you actually are not. These are the things you really are not. You are not the opinion of somebody who doesn’t know you. You are not..."
 
...som ni kanske ser så är det här inte hela talet, utan det här är bara en "liten" del mitt ur det - räknade snabbt ut att hela talet skulle bli alldeles för långt för att posta, så jag valde ut den bit som verkligen har fått mig att tänka annorlunda och som sagt, även förbättrat mig gällande hur jag tänker allmänt, om både mig själv och andra. Det som gör talet ännu mera speciellt, är att hon verkligen pratar utifrån hjärtat, inte från något så kallat manus - varje show har sitt egna, unika tal. Enjoy. 

4. What were quotes that you loved this year?
"My goal is to create a life that I don't need a vacation from"
"Be brave enough to start a conversation that matters"
"You are not going nowhere just because you are not where you want to be yet"
 
5. What are some compliments that you received that deeply affected you?
Det måste nog vara när jag fick höra av en gammal lärare att jag var speciell, att jag utan tvekan skulle gå långt i livet - något som den alltid hade haft i åtanke. Det var utan tvekan något som stärkte mig och som jag tog åt mig av och försöka leva upp till - för vem tvekar inte på sig själv och sina stora drömmar vid vissa stunder? 
 
6. Who are people that you believe are bringing out the best in you?
Min familj, utan tvekan - mamma, pappa & lillasyster. Det finns oerhört mycket vishet där må jag säga. 
 
7. What are some things you’d like to focus and work on in the next year?
Det har utan tvekan med jobb att göra (hejhej en riktigt arbetsmyra här om det nu är så det kallas) - att jag, förutom utvecklas inom mina jobb på Ur&Penn samt KappAhl, även ska knyta lite fler kontakter inom eventbranshen och börja arbeta för flera bolag än vad jag gör för tillfället. Jag ser utveckling som något väldigt viktigt och jag älskar att växa inom sådant som exempelvis arbeten, för det anser jag även medför att man växer som person. Inte nog med det, trivs man med det man håller på med ska man självklart ge gärnet eller hur?
 
8. What are your biggest hopes for 2016?
Oj, det var en riktigt bra fråga - gillar egentligen inte att sätta upp förväntningar, men kort och gott så hoppas jag på ett år där alla mina nära och kära får vara friska, att livet mitt rullar på som det för tillfället jag, att jag "hittar mig själv" ännu mera, att jag får träffa T. Swift (hejhej tappat-räkningen-bland-åren denna önskan dyker upp) och ja, resterande förväningar/önskningar/mål dyker upp senare i ett mer specifikt inlägg. Hade.
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?