My 2015 in Black & White

2016



JANUARI -
1. Designade mitt egna 1989 inspirerade så kallade 'skin' till min Macbook 
2. Gjorde stan och mellandagsshopping i Sthlm med bästis 
3. Blev officiellt bloggare hos www.cancerkompisar.se
 
 
FEBRUARI - 
1. Var en av deltagarna i skolans FN-rollspel - heja Fillippinerna!
2. Jobbade extra mycket för Loka Crush
3. Fortsatte mitt volontärarbete för UngCancer
 
 
MARS -
1. Gav allt och lite till i skolan och det gjorde framsteg men även bakslag då jag tog ut mig själv alldeles flör mycket eftersom jag samtidigt jobbade på McDonald's och med event 
2. Klickade hem världens finaste heels - tornet Elin kom till liv
3. Min älskade farmor gick bort och himmelen fick plötsligt en ängel 
 
 
APRIL - 
1. Fick hem min studentmössa 
2. Fotade extra mycket
3. Hittade min efterlängtade studentklänning och sprang runt i den ca varje dag
 
 
MAJ -
1. Taylor's 1989 World Tour drog äntligen igång
2. Åkte till Tyskland och hälsade på min kompis Leonie
3. Mina biljetter för British Summer Time (aka där Taylor hade sin London show) trillade ner i brevlådan 
 
 
JUNI - 
1. Var ner till "Moraeus Med Mera" för att supporta Ulrik och prata om hur han faktiskt äntligen besökte Orsa
2. Gick på skolans bal med Samuel
3. Tog studenten 
4. Åkte till Amsterdam och gick på Taylor's show där nere, utklädda i egengjorda outfits från hennes ena musikvideo (som dessutom blev världens fenomen på internet?!)
5. Hamnade längst fram (av 65000 människor?!) inne på British Summer Time där Taylor tog turnén till i London
6. Spenderade över 1 vecka i London tillsammans med min syster och massor av mina vänner där borta
 
 
JULI -
1. Började jobba på KappAhl och trivdes som fisken i vattnet redan första dagen
2. Min kompis Brittany (som jag inte hade sett sedan februari/mars 2012) kom hälsande på mig här hemma i Orsa, hela vägen från Los Angeles
3. Premiäråt den typiska korven från Chicago som Brittany lagade
4. Var guide och visade runt Amerikanen min i Sthlm (...don't kill me for this picture buddy)
5. Spenderade flera onsdagskvällar i Färnäs med bilbingo
6. Var på middag med lillasyster och 'extrasystern' min 
 
 
AUGUSTI - 
1. Spenderade min 19-åriga födelsedag på KappAhl
2. Firade min dag i efterskott med Emma & Maddis innan jag for iväg på min 2-veckors långa resa
3. Åkte tillbaka till Tyskland hos Leonie och premiäråt landets kändaste korv
4. Satte oss i hemlighet på ett plan mot England, Southampton för att överraska vår kompis Chloe
5. Sprang runt förklädda i Southampton
6. Spenderade ett flertal dagar där tillsammans med Chloe 
 
 
SEPTEMBER -
1. Började jobba på världens bästa jobb aka Ur&Penn...
2. ...men fortsätte såklart även att jobba på KappAhl
3. Designade min egen almanacka
 
 
OKTOBER -
1. Åkte till Oslo och hälsade på mina vänner Kristina och Silje
2. Firade första advent med denna nyfunna vän till pärla
3. Var iväg till Borlänge med mamma min för lite tidig julshopping
 
 
NOVEMBER -
1. Åkte iväg på en lite roadtrip med Emma i hennes Amazon
2. Var ute och åt middag med syster och pappa
3. Firade Halloween utklädd som...zombiebiten business woman..? 
 
 
DECEMBER - 
1. Hade en presentadventskalender tillsammans med Leonie och Chloe
2. Hälsade på min vänner Khande, Khnaw och Gishe i Sthlm
3. Jobbade i pyjamas på KappAhl
4. Bakade pepparkakshus tillsammans med lillasyster
5. Firade julafton med familjen 
6. Sa hejdå till 2015 och hej till 2016 tillsammans med flera favoriter 
 
...och nu är vi här, första dagen av det nya året, 2016 - som jag förvånadsvärt inga har hunnit skapa några förväntningar på ännu? Vad det beror på har jag ingen aning, har förmodligen bara varit för upptagen för att hunnit tänka på det? Hur som helst, helt utan planer är året inte utan förutom jobb, så är hittills januari även fyllt med några andra händelser. Nästa helg åker jag till Oslo för att vara med och fira Kristina's födelsedag och slutet på helgen efter det/början på vecken efter den, åker jag till London för att först hälsa på Lara och för att sedan gå och se Rachel Platten tillsammans med bland annat Lara, Kristina, Silje, Georgia, Yasmin, Lauren, Jess, Holly, Sinead, Alice...listan kan göras lång - ska bli så otroligt himla roligt?! 
 
Nej nu ska jag ta och fundera ytterligare på 2016, så kallade nyårslöften, möjligheter...allt som det kan ta och innebära - som det känns nu så är jag fortfarande kvar i 2015? Nej 2016 - välkommen, please be good to me.. 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?