Världens bästa syster

2013



 
Jag kom och tänka på en sak som jag hörde några elever prata om tidigare idag, hur man kan hata (ett starkt ord gällande detta men som tyävrr många använder) sin syster/bror eller sina systrar/bröder? Syskon är det finaste man kan ha och man verkligen vara rädda om dem. Visst, det kan vara väldigt lätt att irritera sig på dem ibland eller ofta, och de kan även jävlas en hel del med ibland, men bara för det ska man inte ha hat emot dem. Den där stora syskonkärleken finns hos alla syskon, för en del finns den långt ut och för den andra delen längre in. Har man småskyskon (som jag har en lillasyster) ser de upp till dig som är äldre väldigt mycket och så är det. Det kanske inte märks enligt en själv för vissa, men de gör verkligen det - tro det eller ej. Bara det gör att man ska ta hand om dem extra mycket tycker jag, visa att man faktiskt ser upp till dem med även fast de är mindre. Jag älskar min lillasyster otroligt mycket, är väldigt stolt över henne och om jag ska vara helt ärlig är jag tveksam om jag kunde fått en bättre syster än vad jag fick. Världens bästa syster. 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?