Never Grow Up

2013



 
"Never Grow Up" is a song about the fact that I don't quite know how I feel about growing up. It's tricky. Growing up happens without you knowing it. Growing up is such a crazy concept because a lot of times when you were younger you wish you were older. I look out into a crowd every night and I see a lot of girls that are my age and going through exactly the same things as I'm going through. Every once in a while I look down and I see a little girl who is seven or eight, and I wish I could tell her all of this. There she is becoming who she is going to be and forming her thoughts and dreams and opinions. I wrote this song for those little girls." - Taylor Swift
 
Jag tror att jag inte är ensam om det här, men även fast jag bara är 17 år så känns det lite sådär "tricky" att växa upp och bli äldre. Självklart är det verkligen något jag vill (vem vill inte det) men samtidigt känns det konstigt att inte vara i tonåren länge till. Ni i min ålder, håller ni med? Nu börjar det bli viktigt att tänka på framtiden, utbildning, skaffa jobb och ja - jag vet inte allt. Jag tror det är viktigt att ta vara på tiden som barn/ungdom/student, för det är något som inte kommer att komma tillbaka längre fram i tiden hur mycket man än vill och önskar. Det är kanske inte alltid det man vill vara i nuläget, men tar man inte vara på den tiden medan man befinner sig i den tror jag definitivt att man kommer att ångra det i framtiden. Så ja, lev i nuet och njut av det - tiden längre fram kommer snabbare än vad man tror.
 



Johanna

http://thirteenitis.blogg.se

Är ett år yngre än dig men håller helt med







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?