Chiapudding

2014



Det är inte ofta jag brukar variera min frukost, det vill säga - äter jag gröt några dagar så fortsätter jag med det i säkert några månader. För någon dag sedan testade jag att göra en chiapudding, vilket jag faktiskt var lite skeptisk till i början - men det visade sig vara hur gott som helst. Det bästa med det är att det är nyttigt, går snabbt att göra och fungerar att variera otroligt bra.
 
Eftersom de helst ska stå över natten i kylskåpet (annars fungerar 30-60 minuter helt okej) så gjorde jag en chiapudding med chokladsmak igår kväll, istället för en naturell, som sedan blev dagens lyxiga frukost. Recept på det?
 
Chiapudding
- 2 dl mandelmjölk
- 3 msk chiafrön
- 1/2-1 msk kakao
Topping
- 1/2 banan 
- Kokos
 
Receptet är riktigt enkelt och går på bara någon minut att göra. Det är bara att du blandar mandelmjölken och chiafrönen ordenligt, häller i en skål/burk/glas och sedan ställer in det i kylskåpet över natten. Någon som har testat detta förr? ♡
 



Helena

http://www.healthbyhelena.com

Ser gott ut, men varifrån kommer chokladsmaken?

Svar: Ops - hade visst glömt att nämna kakaon!
Elin Sinders


Mikaella

http://mikaellas.se

s: Jarrå, det lär gå rätt snabbt!!! Kondisen där emot är sämst nu igen också haha... Jaja, Tack för att du tror på mig brorsan ;-))) haha







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?