Proteinpannkakor

2014



 
Slutade skolan ganska tidigt idag, så passade på att leta upp ett nytt recept när jag kom hem för att testa någon ny form av lunch/mellanmål - vilket ledde till proteinpannkakor. Det var väldigt enkelt att göra, tog inte alls lång tid och smakade riktigt bra. 
 

• ½ skopa proteinpulver
• 1 msk kakao
• 1 ägg
• 1 äggvita
• 1 dl mjölk
• 3 msk mjöl (graham/vetemjöl/mandelmjöl/kokosmjöl)
• 1 msk sötning (honung/agave/socker)
• 2 msk kvarg
• 3/4 tsk bakpulver

 

1. Mixa ägg, äggvitan, sötning, mjölk och kvarg.
2. Blanda mjöl, bakpulver, proteinpulver och kakao i en separat bunke.
3. Rör samman de båda bladningarna och stek i stekpanna. Stek på medelhög värme för att de ska bli genomgräddade.
4. Toppa med valfri topping!

 

Jag hade graham som mjöl, honung som sötning och till toppingen hade jag blåbär, pumpakärnor, mandlar och en sorts chokladkräm jag rörde ihop. Chokladkrämen gjorde jag enkelt genom att blanda ihop kvarg, kakao och mjölk tillsammans med väldigt lite honung - vilket blev riktigt gott att ha som tillbehör. 
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?