Igång

2014



 
Det var ett tag sedan så att säga och det har hunnit hända en hel saker sedan dess - både stora och små. I torsdags gick jag ut andra året på gymnasiet, vilket var en otroligt skön känsla - speciellt med tanke på att jag endast har 1 år kvar av gymnasiet nu. I fredags packade jag det sista som skulle tryckas ner i mina väskor, för att sedan ta tåget på eftermiddagen ner till Stockholm där jag spenderade helgen hos Anna. I lördags eventarbetare jag för JET/INGO gällande deras namnbyte vilket gick riktigt bra och jag samtalade med en hel del trevliga kunder. I söndags träffade jag Lina & Matilda som var här uppe för några timmars fika, vilket var riktigt roligt då vi inte har sets sedan februari - resultatet av att ha skåningar till vänner. Jag lyckades även släpa med mig mina väskor ut till min ena kusin här i Stockholm, som jag kommer att bo hos nu resten av sommaren. I måndags hade jag min utbildning hos ProVoice vilket var riktigt intressant och lärorikt - perfekt inför första dagen på jobbet dagen efter. I tisdags (idag med andra ord) var det min första, riktiga arbetsdag hos ProVoice vilket var till största dels bara nervöst i början. Jag började med att skriva ett skriftligt prov, vilket i stort sätt blev en fullpott på och sedan satt jag med och såg/lyssande/lärde in från andra. Efter lunch var det min tur att köra igång på egen hand och faktiskt nog gick det bra, mycket bättre än förväntat - trots att min röst håller på att tas över av all halsont och hosta. Det gäller verkligen att tänka på en hel del, både gällande ens kommunikation hos kunderna och inne hos sig själv - men det ska jag bara låta ske förbättringar med och inget annat. 
 
Hur som helst, nu sitter jag och kollar på VM med kusin och hans tjej - trots att jag inte tittar på fotboll ofta, så är den här matchen riktigt spännande. Imorgon är det onsdag, vilket betyder veckodag, vilket betyder jobb - så det är bara at ladda upp inför ännu en dag och hoppas att halsen är en aning bättre när jag vaknar. ♡
 








 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?