Mugcake

2014



 
Började min dag med att vakna upp med både feber och förkylning, men det var bara att dra sig iväg till skolan i alla fall eftersom vi hade engelska nationella idag - vilket är något jag helst inte vill komma efter med. Jag tror i alla fall att det gick ganska så bra trots det, men det visar sig. Sov en hel del timmar när jag kom hem och gjorde sedan i ordning detta goda mellanmål senare på eftermiddagen när jag hade vaknat. Det kanske inte ser särskilt gott ut på bild, men det smakar definitivt godare än vad det ser ut. Det är en såkallad mugcake som är ett perfekt mellanmål eller frukost och bara går på någon minut att göra.
  • 1/2 dl valfri müsli eller flingor
  • 2 msk grahamsmjöl
  • 2 msk havregryn
  • 2-3 tsk kakao
  • 1 ägg
  • 1 msk mjölk
  • 1-2 tsk agave sirap
  • 1 krm bakpulver
Blanda samman alla ingredienser till en smet, häll ner smeten i en kopp och kör den sedan i micron ca. 1-2 minuter. Det är allt som behövs - enkelt va?! ♥
 



:)

agave sirap? kan man använda vanlig ljus sirap? :)

Svar: Ja det kan man definitivt göra! Du kan även använda lite honung annars - det är bara för lite söt smak man har i det! :)
Elin Sinders







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?