Get to Know Me

2016



Som rubriken lyder, så hittade jag några roliga frågor inne på en blogg igår och eftersom jag tycker det är himla roligt att bara allmänt sitta och svara på frågor, så kände jag - why not? Som ni ser, så är frågorna på engelska - men körde svaren på svenska...som ni förmodligen också ser, det går bra nu. Aja, here we go!

1. What is your middle name?: Jag har nämligen flera stycken, men Solstrålen är iallafall ett utav dom som kanske ses som lite...speciellt? Gissa om man har mycket att leva upp till? Haha!

2. What was your favorite subject at school?: Lätt som en plätt - Engelska! Vilket dessutom har varit mitt favoritämne ända sedan...4an om jag minns rätt? Räknas även lite kortare kurser in, så var även Kommunikation en stor favorit under gymnasiet! 

3. What is your favorite drink?: Ehm ja, det var en himla bra fråga...tror verkligen inte jag föredrar något över det andra?

4. What is your favorite song at the moment?: Hmmm...tror det är "Bright" med Echosmith! 

5. What is your favorite food?: SUSHI. Kommer alltid att vara. 

6. What is the last thing you bought?: Ett par nya a-JAYS Five hörlurar. (Rekommenderas STARKT btw!)

7. Favorite book of all time?: Well, här kommer den oacceptabla sanningen enligt ca 99.8% av världens befolkning: Jag läser knappt böcker. Men, "SÄLJ" av Fredrik Eklund må vara min favorit.

8. Favorite Color?: Vitt och svart. Annars, korallrosa. 

9. Do you have any pets?: Just nu: En kanin, två marsvin. 

10. Favorite Perfume?: SI av Giorgio Armani. Utan tvekan. Den absoluta bästa parfymen du kan hitta på marknaden. Så. 

11. Favorite Holiday?: Jadu...är inte helt säker om det syftas på semester eller högtid, så kör väl både och? Hur som helst, min favoritsemester måste nog vara LA tillsammans med min kusin (och mina amigas där borta) 2012. Succé. När det kommer till högtid, så är det Julafton eller rättare sagt, tiden runt jul överlag - tycker hela den perioden är så mysig bara?

12. Are you married?: Det är jag inteee.

13. Have you ever been out of the country, if so how many times?: Jajamen - antal gånger däremot, är inte något min fiskhjärna orkar ge sig in på, men gissar på ungefär 15-20 gånger. Det är inte antalet länder/städer jag varit till, utan jag är en sån där typ som ofta besöker samma städer om och om igen. Men annars, USA, Kroatien, England, Tyskland, Turkiet, Norge och Danmark är själva länderna jag zoomat iväg till. 

14. Do you speak any other language?: Engelska och väldigt lite spanska, eller ja - jag kan göra mig förstådd, mer än så vet jag väl inte vad man ska kalla det hela. 

15. How many siblings do you have?: En två år yngre lillasyster (som ca alltid varit längre än mig men) 

16. What is your favorite shop?: F21, Sephora, Pull&Bear och Brandy Melville.

17. Favorite restaurant?: Slug And Lettuce. Utan tvekan. OBS: BESÖK SNARAST FÖR ERT EGET BÄSTA.

18. When was the last time you cried?: Igår, framför en filmtrailer? Instabil AB. 

19. Favorite Blog?: She's Happy som Olivia, en bekant till mig (aka en vän's vän) sköter! In och kika, hon är en enormt vis människa som bär på väldigt intressanta tankar om livet - för att inte tala om allt mod hon bär på? Hon lever verkligen för sina drömmar och ser alltid till att uppnå dom! Such a star!

20. Favorite Movie?: Jag skulle inte kalla mig själv en filmmänniska, men "The Notebook" måste nog vara en favorit pga. hela filmens handling? Speciellt slutet? 

21. Favorite TV shows?: Chicago Fire och Chicago PD. Där har ni mina två absoluta favoritserier som jag ger 10/10 alla dagar i veckan. Vad det är som gör dom så himla bra, är först och främst karaktärerna - man får lära känna dom in och utantill och varje karaktär bär på det där speciella ni vet? För att inte tala om deras gemenskap? Dessutom, har dom lyckats otroligt bra med alla händelser, alla kopplingar, alla relationer, lärdomar...listan går att göra hur lång som helst. Att båda serierna bara blir bättre och bättre för varje säsong, måste ju även vara världens största plus? 

22. PC or Mac?: Mac. Mac. Mac.

23. What phone do you have?: En silverfärgad iPhone 6s 

24. How tall are you?: 178cm 

25. Can you cook? Njaejane, det är klart jag inte är helt utan talang, men mer än så skulle jag väl inte kalla det? Haha! Den som kan lära mig att finna det roliga i matlagning, den bjuder jag minsann på middag! Hade!

 




MATILDA

http://matildays.se

Så kul att läsa :D


Celine

http://celinelf.blogg.se

Nej vad gulligt att heta Solstrålen i mellannamn!


Julia

http://juliasvenssons.se

Så kul att läsa!
sv: Ne eller jag vet inte, vad innebär det? kram







 ELIN SINDERS


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?